Eating Red Meat And Cheese Can Help Heart Health, Scientists claim

The key to a healthy heart may differ from previous guidelines.

The question of whether eating red meat is good for your health or not has been heavily debated for quite some time.

However, recent research suggests that regularly consuming unprocessed red meat and cheese can reduce your risk of an early death by improving the wellbeing of your heart.

Researchers from McMaster University in Canada conducted a study of more than 218,000 adults from more than 50 countries around the world, dividing them into five categories according to their diets.

The study concluded that eating a moderate amount of dairy and meat every day as part of a balanced diet can drastically reduce one’s chances of a premature death.

The research team presented their findings at the European Society for Cardiology conference in Munich, explaining that people should also be careful about the amount of refined carbohydrates that they include in their diets.

“People who consumed a diet emphasising fruit, vegetables, nuts, legumes, fish, dairy products and meat had the lowest risks of cardiovascular disease and early death,” said Dr Andrew Mente, principal investigator at the university’s Population Health Research Institute.

“Thinking on what constitutes a high quality diet for a global population needs to be reconsidered.

“For example, our results show that dairy products and meat are beneficial for heart health and longevity. This differs from current dietary advice.”

According to the NHS, the government currently recommends that people who eat more than 90g of red and processed meat a day should cut down their intake to 70g at most.

Eating an excessive amount of red and processed meat, including beef, pork and veal, can supposedly increase your risk of developing bowel cancer in future.

Consuming a decent amount of unprocessed meat and dairy isn’t enough on its own to ensure a healthy heart, though, as Professor Jeremy Pearson, associate medical director at the British Heart Foundation, explained.

“Eating well means looking at your diet as a whole, rather than focusing too much on individual elements,” he said, according to The Telegraph.

“Meat and dairy can contribute to a healthy, balanced diet as long as they’re eaten in moderation along with plenty of fruits and vegetables, pulses, wholegrains and nuts.”

Source: independent

Ăn thịt đỏ và phô mát có thể giúp cho sức khỏe tim mạch , các nhà khoa học xác nhận.

Chìa khóa để có một trái tim khỏe mạnh thường được đưa ra khác nhau trong các nguyên tắc trước đây.

Vấn đề về câu hỏi liệu việc ăn thịt đỏ có tốt cho sức khỏe của bạn hay không đã không được bàn bạc trong một khoảng thời gian.

Tuy nhiên, nghiên cứu mới đây cho rằng việc tiêu thụ một cách thường xuyên thịt đỏ và phô mát chưa qua chế biến có thể làm giảm nguy cơ của việc chết sớm khi chúng có thể cải thiện sức khỏe của bạn.

Những nhà nghiên cứu từ đại học Mc Master, Canada đã tiến hành một cuộc nghiên cứu với hơn 218.000 người trưởng thành từ hơn 50 quốc gia trên thế giới, những đối tượng này được chia ra thành 5 nhóm căn cứ theo chế độ ăn của họ.

Nghiên cứu này chỉ ra rằng việc ăn một lượng bơ sữa và thịt ở mức trung bình trong chế độ ăn cân bằng mỗi ngày có thể làm giảm đáng kể nguy cơ chết sớm.

Nhóm nghiên cứu đã trình bình bài nghiên cứu của họ tại hội nghị cộng đồng châu Âu với bệnh học tim ở Munich với sự giải thích rằng con người cũng nên cẩn trọng với lượng carbon hydrat nguyên chất có trong mỗi bữa ăn của mình.

Tiến sĩ Andrew Mente, trưởng nhóm nghiên cứu tại viện Nghiên cứu Sức khỏe Dân số của đại học cho biết:"Những người mà bữa ăn của họ tập trung vào trái cây , rau, hạt, quả đậu, cá, sản phẩm từ sữa và thịt có nguy cơ mắc bệnh tim mạch và chết sớm thấp nhất".

Sự suy nghĩ về việc điều gì làm nên một chế độ ăn có chất lượng cao cho dân số thế giới cần được cân nhắc lại.

Ví dụ, những kết quả của chúng tôi cho thấy rằng sản phẩm từ sữa và thị thực sự tốt cho sức khỏe tim mạch và tuổi thọ. Điều này không giống với những lời khuyên về chế độ ăn hiện tại.

Theo Tổ chức NHS, hiện tại chính phủ có khuyến nghị rằng những người mà ăn hơn 90 gram thịt đỏ và thịt đã qua chế biến mỗi ngày nên cắt giảm xuống còn 70 gram.

Việc ăn một lượng thịt đỏ và thịt đã qua chế biến quá mức , bao gồm: thịt bò, thịt lợn và thịt bê được cho là có thể làm tăng nguy cơ phát triển ung thư ruột trong tương lai.

Giao sư Jeremy Pearson, giám đốc y khoa của Tổ chức Tim mạch Anh giải thích rằng :Kể cả khi tiêu thụ một lượng lớn thịt chưa qua chế biến và sản phẩm bơ sữa là không đủ để bảo đảm cho trái tim khỏe mạnh

Ông cho biết, theo tờ The Telegraph:"Việc ăn tốt nghĩa là nhìn vào chế độ ăn toàn diện thay vì tập trung quá nhiều vào những yếu tố riêng lẻ"

"Thịt và sản phẩm bơ sữa có thể tạo nên một bữa ăn cân bằng và khỏe mạnh miễn là chúng được hấp thụ ớ mức độ vừa cùng với một lượng nhiều trái cây, rau, hạt đậu, ngũ cốc nguyên cám và hạt."